Fakro szkoli przyszłych fachowców
Inicjatywa podjęcia współpracy ze szkołami i uczelniami wyszła w 1999 roku od Zarządu firmy Fakro, który dostrzegł na rynku brak wykwalifikowanych dekarzy. Edukacja zawodowa w Polsce w zawodzie dekarza nie spełnia niestety oczekiwań i potrzeb pracodawców. W naszej ocenie również współczesne podręczniki przedmiotów zawodowych nie nadążają za rozwojem technologicznym w branży budowlanej. Dlatego też od wielu lat współpracujemy z uczelniami i szkołami, aby wesprzeć przygotowanie młodych ludzi do wejścia na rynek pracy – do bycia atrakcyjnymi kandydatami dla firm wykonawczych w sektorze budowlanym. Cel ten można osiągnąć dzięki praktycznej nauce zawodu oraz dzięki odpowiedniemu przygotowaniu teoretycznemu, zgodnemu ze współczesnymi trendami i wymaganiami pracodawców.

Fakro współpracuje z tymi placówkami edukacyjnymi, które chcą zapoznawać z nowoczesnymi technologiami oraz podnosić kwalifikacje zarówno uczniów, studentów, jak i pedagogów.
Z niektórymi z nich Fakro ma podpisane umowy o współpracy.

Ponadto Fakro wspiera aktywnie wiele innych działań prowadzonych na rzecz poprawy edukacji i promocji wiedzy o nowoczesnych materiałach budowlanych. Od kilku lat jest jednym ze strategicznych sponsorów Olimpiady Wiedzy i Umiejętności Budowlanych, członkiem Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Edukacji Budowlanej, jak również Sekcji Szkół Budowlanych Polskiej Izby Przemysłowo–Handlowej Budownictwa.
Oferta edukacyjna
W ofercie edukacyjnej Fakro znajdują się programy szkoleniowe przeznaczone dla uczniów, nauczycieli oraz studentów. Szkolenia te odbywają się zarówno w szkołach, na uczelniach, jak i w siedzibie firmy w Nowym Sączu.

Szkolenia w placówkach edukacyjnych eksperci firmy przeprowadzają w oparciu o trzy moduły, możliwe do połączenia w tym samym terminie:
- szkolenie teoretyczne, polegające na prezentacji multimedialnej dotyczącej budowy, zalet i zastosowania produktów firmy,
- szkolenie praktyczne, polegające na pokazie montażu okien dachowych Fakro oraz na samodzielnym ćwiczeniu montażu przez uczestników,
- prezentacja związanej z Fakro Fundacji „Pomyśl o przyszłości”, poświęcona zagadnieniom odnoszącym się do obywatelskiej edukacji ekonomicznej oraz budowaniu kapitału społecznego w Polsce.

Uzupełnieniem szkoleń jest panel dyskusyjny, poświęcony świadomości ekonomicznej. Brak znajomości podstaw ekonomii sprawia, że przeciętny obywatel nie potrafi korzystać z szans, jakie stwarza gospodarka wolnorynkowa, bowiem nie rozumie jej mechanizmów i uważa, że za wszystko odpowiedzialne jest państwo. Dlatego też celem Fundacji „Pomyśl o Przyszłości” jest edukacja ekonomiczna każdego obywatela połączona z budowaniem kapitału społecznego w naszym kraju. Od kilku lat Fakro duży nacisk kładzie na patronackie klasy kształcące w zawodzie dekarza.
Jesteśmy dumni i szczęśliwi z faktu, że Oskar Sworek, tegoroczny absolwent klasy III Zespołu Szkół Budowlanych w Poznaniu, której patronuje firma Fakro, odniósł ogromny sukces, zostając Mistrzem Polski Młodych Dekarzy. Oskar będzie reprezentować Polskę podczas tegorocznych Mistrzostw Świata Młodych Dekarzy, które odbędą się w dniach od 26 do 29 października w Warszawie.

Dekarz to ciekawy zawód, który wymaga myślenia, pozwala podejmować samodzielne wyzwania. Nie jest zawodem monotonnym, bo każdy dach jest inny. Dodatkową zachętą był również fakt, że klasa ta była objęta patronatem firmy Fakro – światowego wicelidera w branży okien dachowych. Patronat tak poważnej i uznanej na arenie międzynarodowej firmy stwarzał mi możliwości profesjonalnego kształcenia, a także umożliwiał dostęp do najnowocześniejszych technologii w branży budowlanej. Jestem zadowolony z wybranej ścieżki zawodowej, a bliskość Fakro pozwoliła mi na zgłębienie innowacyjnych rozwiązań i trendów w budownictwie – z satysfakcją komentuje Oskar Sworek. Inicjatywa jest także entuzjastycznie komentowana przez dyrektora Zespołu Szkół Budowlanych w Poznaniu, Arkadiusza Dratwę: Wiemy, że dobra przyszłość naszych absolwentów, to dobrze płatna praca. Dlatego nasza szkoła współpracuje z wieloma firmami z branży budowlanej i mechanicznej, które zapewniają praktyki zawodowe i oferują miejsca pracy dla naszej młodzieży. Nasi uczniowie uczestniczą w konferencjach, wykładach i spotkaniach z fachowcami z branży, poznają w praktyce najnowsze technologie stosowane na rynku poprzez różne kursy, szkolenia i pokazy.
Uważam, iż wzorcowym przykładem współpracy szkół budowlanych z firmami jest wieloletnia współpraca naszej szkoły z firmą Fakro. Profesjonalizm, jakim wykazuje się Fakro, sprzyja dobrym warunkom do kształcenia przyszłych dekarzy. Szkolenia, pomoce dydaktyczne, wizyty w głównej siedzibie firmy w Nowym Sączu to tylko niektóre z wielu możliwości, które Fakro oferuje naszym uczniom. Motywację uczniów do kształcenia wzmacnia fakt, że ich patronem jest tak poważna i ceniona firma na polskim i światowym rynku okien dachowych. Jestem przekonany, że właśnie taką metodą będziemy mogli bardzo szybko odbudować szkolnictwo zawodowe w Polsce i kształcić dobrych fachowców, których niestety coraz bardziej brakuje na polskim rynku pracy.
Od kilku lat obserwujemy w Polsce powrót do kształcenia zawodowego. Ważne jest, aby edukacja była silnie zintegrowana z rynkiem pracy. Program kształcenia zawodowego powinien być dopasowany do jego wymogów. Absolwent posiadający wiedzę, doświadczenie i umiejętności, których potrzebuje potencjalny pracodawca, staje się bardziej atrakcyjny na rynku pracy, zwiększając tym samym prawdopodobieństwo otrzymania satysfakcjonującej oferty zatrudnienia w wyuczonym zawodzie. Kontakt edukacji z rynkiem pracy, to klucz do sukcesu. Zaangażowanie się Fakro w taki model kształcenia umożliwia młodym ludziom poznawanie specyfiki zawodu od praktycznej strony z uwzględnieniem najnowocześniejszych technologii.
Fakro
Źródło: Dachy, nr 9 (201) 2016
Data publikacji: 2016-10-21
CZYTAJ WIĘCEJ
Honorowe Odznaki SITPMB dla R. Florka i J. Komurkiewicza z firmy Fakro
Fakro partnerem Stowarzyszenia Architektów Polskich SARP
Rozwiń skrzydła przedsiębiorczości z Fakro
DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz | > Zaloguj się |
ZOBACZ TAKŻE
Jak to na Mistrzostwach było?
Budma 2008
Ogólnopolski Salon Dekarski
Opolskie Stowarzyszenie Dekarzy, Blacharzy i Cieśli. Skąd przychodzimy
DACHY I ROTO z wizytą u profesjonalistów
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
Geometria w praktyce, cz. 2. Dach czterospadowy i kopertowy
Błędy w układaniu folii paroizolacyjnych
Obciążenie dachów wiatrem w świetle nowej normy, cz. 1
Stropodachy płaskie z odwodnieniem wewnętrznym, cz. 2
Historyczne ciesielskie konstrukcje dachowe. Propozycja systematyki i uporządkowania terminologii, cz. 6
Geometria w praktyce, cz. 1. Dach pulpitowy i dwuspadowy
Kominy - zmora inwestora i dekarza, cz. 2. Kominy systemowe
Odwodnienia zewnętrzne dachów o pokryciu bitumicznym, cz. 2
Obciążenie dachów wiatrem w świetle nowej normy, cz. 2*
Materiały do terminologii więźb dachowych - podstawowe pojęcia, cz. 2
Co pod pokrycie, cz. 1
Z teczki biegłego, cz. 19
Zalecenia Techniczne. Okapy
Błędy projektowe w konstrukcjach dachów drewnianych i ich skutki , cz. 1
Papy bitumiczne - ich rodzaje i zastosowanie
Z teczki biegłego, cz. 15
Anatomia okapu, cz. 2. Elementy, funkcje, rozwiązania
Stropodachy płaskie z odwodnieniem wewnętrznym cz. 1*
Obróbki blacharskie na dachach krytych blachą płaską. Detale
Rozważania o dachach, cz. 2. Trzeci wymiar Pitagorasa i sinus z cosinusem
Taśmy do obróbek kominów
Dachy - wymagania bezpieczeństwa pożarowego
Historyczne ciesielskie konstrukcje dachowe. Propozycja systematyki i uporządkowania terminologii, cz. 5
Dlaczego dachówka? Cz. 2 Dachówka czy blachodachówka?
Anatomia okapu, cz. 1. Dwa rozwiązania